مواد مغذی برای داشتن موهای سالم

نصف بیشتر جذابیت چهره شما داشتن موهایی سالم، زیبا و پرپشت می باشد. یکی از اصلی ترین معیار های ما انسان در زیبایی ظاهری نیز همین است، یعنی داشتن موهایی پرپشت و زیبا می باشد، به همین دلیل همیشه به دنبال راه حل هایی برا داشتن موهایی بلند، پر پشت و زیبا می گردیم، چه خانم ها چه آقایان نیازمند خوردن مواد غذایی برای پرپشت شدن مو خود هستند  و همچنین نیازمند دانستن اینکه چه مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو مناسب است.  مجموعه تهران کراتینه میخواهد در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با مواد مغذی مو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

برای داشتن موهای زیبا چه باید کرد

 

برای داشتن موهایی زیبا و جذاب باید بدانید که مواد غذایی را مصرف نمایید که برای رشد و پرپشت شدن موهای شما مناسب است. ما در این مقاله به شما اطلاعاتی در رابطه با مواد مغذی برای رشد مو و همچنین مواد غذایی حاوی کراتین برای مو، مواد غذایی برای تقویت مو خواهیم داد.

 

بهترین مواد مغذی برای مو

  • مصرف پروتئین ها
  • مصرف ویتامین ها
  • مصرف ماهی ( امگا 3 )
  • مصرف 8 لیوان آب
  • مصرف آهن
  • مصرف مس و روی
  • مصرف دانه ها
  • مصرف سبزیجات سبز تیره
  • مصرف آجیل ها
  • مصرف زردچوبه
  • مصرف مکمل ها

 

مواد مغذی برای مو

اگر میخواهید موهایی پر پشت و یبلندی داشته باشید اگر به دنبال این هستید که چگونه از موهای خود مراقبت کنید باید بگویم فقط با رعایت چند نکته ساده می توانید به خوبی از موهای خود مراقبت کنید و از داشتن موهایی زیبا لذت ببرید. اولین و مهم ترین عامل در داشتن موهایی پرپشت داشتن تغذیه مناسب است. خوردن مواد غذایی سالم بسیار می تواند در رشد موهای شکا کمک کننده باشد، اینکه چه مواد مغذی برای رشد مو مناسب است همیشه می توان سوال بر انگیز باشد از همین رو ما در این قسمت شما را با برخی از مواد مغذی که برای موهای شما مناسب هستند آشنا می کنیم.

مصرف پروتئین

داشتن موهایی سالم با نوع تغذیه شما ارتباط مستقیم دارد. اگر در رژیم غذایی شما به مقدار کافی پروتئین وجود نداشته باشد موها شما شروع به نازک شدن و ریزش می کند، همانطور که می دانید مو از کراتین تشکیل شده، کراتین ها دارای انواع مختلفی از پروتئین هستند، پروتئین مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی نظیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، لبنیات، گوشت قرم و حبوبات دریافت نمایید.

 

مصرف ویتامین ها

مصرف ویتامین هایی نظیر: فولات، بیوتین و ویتامین های b۶ و b۱۲که جز خانواده ویتامین های B هستند برای رشد مو بسیار مناسب هستند. گوشت گاو، گوشت گوسفند، جگر، زرده تخم مرغ و پنیر، آووکادو، مارچوبه، آرتیشو، چغندر، پرتقال، بروکلی، بروکسل، جوانه ها، اسفناج، پوست سیب زمینی سفید، نخود، موز، عدس، گوشت گاو، مرغ و ماهی سالمون، نخود فرنگی، سویا، نخود، عدس و بوقلمون، گل کلم، هویج، موز، غلات، مخمر، آرد سویا، جگر و ماهی سالمون سرشار ویتامین b هستند

 

مصرف ماهی ( امگا 3 )

بدن جهت رشد مو نیاز به امگا3 دارد از همین رو شما می توانید با خوردن ماهی این ماده را به نقدار نیاز به بدن خود برسانید تا موهای شما بهتر رشد کند. بهترین منبع امگا ۳ ماهی های چرب، دانه کتان و انواع مغز ها می باشند.

 

مصرف آب

 بدن در طول روز به 8 لیوان آب نیاز دارد با خوردن آب فروان جلوگیری کنید از خشک شدن و پوسته شدن کف سر شود. زیاد کافئین مصرف نکنید، زیرا کافئین آب بدن را جذب خود کرده و بعد هم شما آن را دفع می کنید، در ازای هر فنجان چایی یا قهوه یا نوشابه بهتر است یک لیوان آب بنوشید.

 

مصرف آهن

با خوردن آهن از ریزش موهای خود جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که آهن موجود در گوشت حیوانات راحت تر از آهن موجود در پروتئین های گیاهی مثل عدس و لوبیا جذب می شود.

 

مصرف مس و روی

کمبود روی در بدن ما باعث ایجاد شوره سر و ریزش موها می شود و همچنین کمبود مس موجود سفید شدن موهای شما می شود. توجه داشته باشید که مس و روی را باید با هم مصرف کنید تا میزان مواد معدنی بدن متعادل شود.

 

مصرف  دانه ها

خوردن دانه هایی نظیر: کنجد سیاه، بذر کتان، آفتابگردان، کدو و چیا.آنها را روی سالاد، برنج، ماست، بلغور جو دوسر یا غلات باعث می شود از ریزش موهای شما جلوگیری شود و باعث پر پشت شدن موهای شما شود.

 

مصرف  سبزیجات سبز تیره

مصرف سبزی های تیره رنگ نظیر: بروکلی، کلم پیچ، اسفناج و برگ چغندر  که سرشار از ویتامین A و آهن هستند برای موها ضروری می باشد زیرا ویتامین A باعث حالت دادن درخشش موهای ما می شود و به آن ها قابلیت ارتجاعی می دهد.

 

مصرف آجیل ها

آجیل ها نظیر : آجیل برزیلی، بادام هندی، بادام درختی و گردو منابعی عالی از اسیدهای چرب ضروری هستند که باعث رشد بافت های سالم بخصوص پوست سر می شوند.

 

مصرف زردچوبه

زردچوبه ادویه ای که استروئیدهای طبیعی بدن کورتیکو استروئیدها را بمنظور کاهش التهاب و تورم، تحریک می کند و بسیار برای رشد موها مناسب است.

 

مصرف  مکمل ها

خوردن مکمل ها کمک می کند تا موهای شما مواد مغذی بیشتری را دریافت کنند و در نتیجه رشد آن ها بیشتر خواهد شد. مکمل هایی نظیر  بذرکتان، روغن ماهی یا برخی ویتامین های  حتما B استفاده کنید.

 

مرکز زیبایی تهران کراتینه 

 تهران کراتینه تخصصی ترین مرکز در زمینه انواع کراتینه مو و اکستنسن مو در شهر تهران هستند، این مجموعه با داشتن چندین سال سابقه کاری در حوزه کاری خود و همچنین داشتن کادری حرفه ای توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب نماید و بهترین خدمات را به آن ها ارائه دهد، تهران کراتینه در تمام این سال ها از بهترین مواد و جدید ترین روش های روز دنیا جعت کراتینه کردن موها و همچنین اکستنشن کردن موها استفاده کرده است. این ویژگی ها توانسته است این مجموعه را حرفه تر و کامل تر نشان دهد، در صورتی که به دنبال مجموعه ای هستید جهت اکستنشن مو و یا کراتینه کردن موهای خود می توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرد و از راهنمایی های مشاورین ما در این زمینه بهترین استفاده را بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.